Počasí dnes17 °C, zítra20 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

RECENZE: Je to pro ženu, tak to proženu

PR článek

Znáte tu pohádku, jak je v ní princezna koloběžka první? Vesnická dívka Zdenička v ní musí splnit několik nelehkých úkolů. Musí přijet-nepřijet, musí být ustrojená-neustrojená, učesaná-neučesaná a hlavně, musí mít pro krále dar-nedar. V návaznosti na dnešní testovací stroj by se to dalo parafrázovat takto: motorka-nemotorka, řidičák-neřidičák, jednostopa-dvoustopa, na cesty-necesty atd. Řeč je tu o novém provedení skútru, vlastně motorky, vlastně tak trochu i auta. No prostě o Piaggio MP3 500ie LT Sport.


Asi si říkáte, že jsem se úplně zbláznil, jaké že auto… Vždyť tento stroj má s autem pramálo společného. Ovšem zdání klame. Jedná se sice o tříkolový stroj, který má vzhled skútru, jízdní vlastnosti motorky, ale co je nejzajímavější, stačí vám na něj řidičák na auto! Ptáte se, jak je to možné? Jedná se totiž o vícestopé vozidlo s nožní brzdou. Tyto aspekty mimo jiné dostačují k tomu, aby česká legislativa umožňovala řízení všem držitelům řidičského oprávnění skupiny B, samozřejmě s helmou na hlavě.

Je tedy trochu paradox, že naše zákony klidně pustí na silnice člověka bez sebemenších zkušeností s motorkou na stroji, který má 40 koní a uhání klidně přes stošedesát. Berte to prosím dost vážně. Pokud tedy zavítáte ke společnosti Dmoto v Popůvkách, kde Vám ji mile rádi půjčí (jako nám), nechte se řádně proškolit a v případě nulových zkušeností na dvou kolech (i když tady se vlastně jedná o tři) je vhodná asistovaná první zkušební jízda.

Spojení italského designu s praktickým užitkem

Celkový vzhled MP3 dává jasně najevo své italské kořeny. Je dynamický, sportovní, stejně tak i svěží a elegantní. Základní štít se dá nastavovat ve třech různých výškách. Na velkém a pohodlném dvousedadle si každý najde pro sebe vhodnou pozici. Navíc se pod ním skrývá obrovský 50 litrový zavazadlový prostor, který lehce spolkne dvě přilby nebo tašku s notebookem či věci na výlet pro dva. V jeho útrobách najdete také 12V zásuvku a otevřít se dá tlačítkem pod řidítky nebo dálkově klíčem. Pokud by vám byl tento prostor přeci jen málo a měli jste v plánu vyrazit třeba na prodloužený víkend nebo na dovolenou, můžete si dokoupit dalších padesát litrů v podobě horního kufru. Ten pak navíc velmi pohodlně nahrazuje opěrku pro spolujezdce.

Jak jsem naznačil, tento maxiskútr se dá využít jak na pojížďky po městě, na krátké i dlouhé cestování po pěkných silnicích, tak i na lesní a polní nezpevněné cesty při dojíždění na chalupu či na ryby. Nejvíce vhodný se mi ale jeví na kombinovaný provoz a cesty do práce a z práce řádově okolo 60 – 100km denního nájezdu. Je to univerzál pro muže i ženy, který vyniká svoji agilností, originálním pojetím s dvojicí předních 13 palcových kol umístěných na výkyvných ramenech s elektro-hydraulickým systémem zamykání přední nápravy (ERL - Electric Roll Lock).

Parkování? Zapomeňte na nutnost nohou na zemi

Díky ERL můžete bezelstně parkovat bez bočního nebo centrálního stojanu, stejně tak při dojezdu na semafor vůbec nemusíte sundávat nohy ze stupaček. Aktivace systému je zcela jednoduchá, provádí se pomocí tlačítka umístěného na pravé straně řídítek. Naštěstí to nelze zamknout v jakékoliv rychlosti, funguje to až pod hodnotou 10km/hod. Odemyká se dvěma způsoby, buď opět pomocí tlačítka na řídítku nebo pouhým přidáním plynu. Oba úkony jsou navíc doplněny hlasitým pípnutím, takže přesně víte v jaké fázi zamykací systém je.

MP3 je také vybaven čidlem umístěném v sedle, takže pokud na něm nebudete sedět, ERL systém se neodblokuje a tak i když budete přidávat plyn, motocykl vám bude stále stát stabilně a nepřevrátí se ani na jednu ani druhou stranu. Ono se to může zdát složité, ale prvních padesát kilometrů vás usadí a bude se vám to pak zdát jako příjemná vychytávka. Jen zase pozor, nápravu si můžete zaaretovat i v lehkém náklonu, což pak nevede vůbec k příjemným situacím při natáčení kol. Vždy je nejlepší dbát na to, že si systém zamknete při plné rovnováze a při rovně nasměrovaných řidítkách.

Digi Pi(a)ggi

Teď lehce k budíkům a high tech technologiím. Digitální displej má po stranách dva analogové budíky, vlevo je rychloměr spolu s ukazatelem stavu paliva v nádrži, vpravo najdete otáčkoměr s ukazatelem teploty chladící kapaliny. Na displeji uprostřed vidíte venkovní teplotu, čas, celkový stav kilometrů a pomocí tlačítka umístěného na pravém řídítku si můžete měnit informace třeba o dojezdu na nádrž nebo o denním počítadle kilometrů. Nad tím vším je celá plejáda kontrolek, kde nejužívanější jsou blinkry, světla a kontrolka zamčení podvozku.

Nově si k digitálnímu displeji můžete dokoupit také multimediální kit, pomocí kterého se přenášejí data do vašeho smartphonu. Tento kit vám zobrazuje data o průměrné a aktuální spotřebě, rychlosti, okamžitému výkonu, točivému momentu, ale také třeba o náklonu skútru. Rovněž informuje a varuje při kritickém naklonění a analyzuje celkový stav skútru.

Na aplikaci Piaggio Group si můžete zobrazit mapy, naplánovat trasy nebo vyhledat různá místa, například nejbližší čerpací stanici či kulturní body zájmu jako jsou kina, divadla apod. S touto aplikací se nemusíte bát ani zlodějů, protože v případě odcizení vašeho skútru si na svém telefonu najdete jeho aktuální polohu, což je velká paráda.

Namísto ostrých startů perfektní stabilita a parádní dojezd na jednu nádrž

Jízdní vlastnosti se dají shrnout v několika slovech – velký a stabilní. Při jízdách ve městě se určitě mnohokrát dostanete do situace, kdy budete muset čekat v zácpě aut a okolo vás si to (hlavně objemově) menší skútříci, ale i „hubenější“ velké motorky, prosviští bez jakéhokoliv zdržení. Opravdu to není na každodenní proplétaní se mezi auty na Kolišti. Vzhledem k velikosti je tu i přímá úměra v podobě hmotnosti, takže 262kg suché váhy z vás nedělá obratnou ještěrku a na zelenou vám to na prvních dvaceti metrech natře i kde jaká předpotopní padesátka. Pak už je to sice jiná, ale stejně z vás žádný závodník na tomto Piaggiu nebude.

Na druhou stranu pocit větší stability dvě přední kola opravdu dodávají. Králem téměř bez limitů budete v případech, kde se třeba přejíždí hodně tramvajových kolejí, pak také na kostkách, kdekoliv na mokru apod. Tady všude jsou dvě přední kola veliké plus, stejně tak systémy ABS a ASR. A v neposlední řadě ne s každým skútrem se na jednu plnou nádrž najede 300 až 350 kilometrů. 

Ostatně, nebyl jsem sám, kdo už Piaggio vyzkoušel a chválil si ho. „V pozitivním slova smyslu mě překvapila obratnost při nižších rychlostech a také pohodlí. Naopak při vyšších rychlostech po našich komunikacích se mi zdálo víc vibrací do řidítek, než je tomu u podobného stroje s jedním předním kolem, ale to je logické," popsal zkušenost s motorkou Lukáš.

„Sílá mptrojky nerozeznává mezi jízdou v jednom nebo ve dvou. Výborné jsou úložné prostory, aerodynamika a velmi se mi líbí také vzhled motorky. Oba cestující jsou dobře chráněni a to i za deště. Jen chudáci boty a holeně spolujezdce při jízdě ve větším mokru. Stupačky jsou dost vystouplé a od obou předních kol se na ně valí velké množství vody i přes zástěrky," popsala zkušenosti Linda.

Co na závěr? Dříve nebo později se s ním sžije každý, a stejně tak každému i ve výsledku velmi dobře poslouží. Ve velkých evropských městech jich jezdí mnohonásobně víc než u nás, takže tady doma s ním budete ještě dlouho dobu po jeho pořízení ve středu pozornosti. Pokud vás to jen trochu zaujalo, nebojte se zavolat a stavit se do Dmota v Popůvkách a zkusit si ho projet na vlastní kůži! Užijte si to a prohánějte se po silnicích vždy a jen bezpečně.


 

Autoři | Foto David Kašpar, Dmoto

Štítky Piaggio, nádrž, vzhled, silnice, Erl, Popůvky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

RECENZE: Je to pro ženu, tak to proženu  |  Radilka  |  Drbna  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.