Čtete text rubriky Blogy a komentáře. Jedná se názor autora, který se nemusí shodovat s postojem redakce.
Jen 7 dní zbývá do prvního kola prezidentských voleb. Kandidáti do prezidentského úřadu se snaží maximalizovat počet veřejných vystoupení. Noviny, časopisy, televize, rádia, duely, debaty, konference, kulaté stoly, neformální setkání s voliči… Kampaň je tvrdá řehole, a proto politici dle svých slov tráví na nohou i 20 hodin denně. Tedy až na jednoho – současného prezidenta Zemana.
Miloš Zeman totiž žádnou kampaň nevede. V debatách prezidentských kandidátů se neobjevuje, rozhovory médiím neposkytuje, jeho volební tým bojkotuje volební spoty pro veřejnoprávní televizi a rozhlas. Billboardy, které vybízejí k jeho znovuzvolení, jakoby snad spadly z nebe, protože prezident se k nim navenek nehlásí.
Veřejnost prezident Zeman v posledních týdnech kontaktuje především prostřednictvím předtočených televizních rozhovorů pro TV Barrandov nebo prostřednictvím svého mluvčího Jiřího Ovčáčka. A když už se na veřejnosti ukáže, dalších několik dní o něm není slyšet, což jen přiživuje sílící kuloární povídačky o zdravotním stavu a nutném odpočinku.
Ať je však důvod prezidentovy hry na schovávanou jakýkoliv, z pohledu politického marketingu je to velmi neotřelá a velmi originální strategie. Bez nadsázky. Zatímco guruové politického PíáRka radí co největší publicitu kandidující osoby přístupem „vlézt do hlavy voliče, nikoho tam nepustit a před volbou aktivitu ještě zintenzivnit“, okolí prezidenta Zemana ve finále kampaně zaujalo zcela opačný postup.
Může uspět? Z průzkumů veřejného mínění se zdá, že minimálně pro první kolo by mohl fungovat spolehlivě. Ale v druhém kole, v němž není čas ani prostor na nic než krvavou řež kandidátů? Uvidíme. Každopádně pokud strategie „schovávaná“ zafunguje a zajistí Zemanovi pokračování v pozici prezidenta, postaví mnohé politologické poučky na hlavu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.