Počasí dnes22 °C, zítra25 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Zásadní změny v online marketingu - radí reklamní agentura

PR článek

Konec znamená nový začátek. Obrat, který je v oblasti online marketingu aktuálnější než kdykoliv předtím. V roce 2023 nás čekají změny v různých oblastech. Každá změna je příležitostí k dalšímu růstu, upevnění pozice na trhu i naštvání konkurence.

Když něco končí…

Cookies třetích stran

Asi nejzásadnější změna v online marketingu za poslední roky. Google konec cookies třetích stran oznámil už v roce 2021. Naplánován byl na rok 2022, později na rok 2023 a aktuálně to vypadá, že jejich konec přijde možná až v roce 2024.

V praxi to znamená, že uživatelé ocení větší ochranu soukromí při pohybu na webu a dostanou více kontroly nad tím, jak a do jaké míry svá analytická data inzerentům poskytují.

Na druhé straně to znamená, že z pohledu marketérů a inzerentů nebude tak jednoduché tvořit remarketingová a lookalike publika. Bude potřeba spoléhat na získávání dat o chování uživatelům jiným způsobem a při využití svých vlastních remarketingových seznamů, například z CRM systémů. 

Universal Analytics

Červenec 2023 v kalendáři každého marketéra najdete vyznačený červeným písmem. Po mnoha letech končí Google Universal Analytics, též známé jako GA3. Nejen z důvodu zmíněného konce cookies, ale také kvůli změnám uživatelského chování na internetu, na které “staré” analytics nebyly připravené. Skončí kvůli tomu měření na bázi relací.

Moderní náhradník je na obzoru a měřit bude na základě událostí. Přivítejte Google Analytics s pořadovým číslem 4. Čas na změnu máte do 1. července, kdy do UA přestanou proudit data. Implementace není složitá. Pomůže vám s ní přehledný asistent nastavení GA4 přímo od Google nebo se můžete obrátit na reklamní agenturu.

Něco jiného začíná…

Nové typy kampaní

V roce 2023 bude kladen větší důraz na umělou inteligenci, strojové učení a automatizaci. Z toho vychází i změny v reklamních systémech. Ty budou potřebovat méně nastavování, větší míru svobody a hlavně data. Na základě těchto skutečností můžeme uvést dva nejdůležitější typy kampaní, které určitě budou dostávat stále více prostoru.

Performance max v Google Ads pomalu ale jistě vytlačuje klasické shopping kampaně. Kombinuje vlastně několik typů kampaní - naleznete v ní prvky search kampaní, dynamických reklam, nákupy i bannery. Její úspěšnost závisí na vhodně nastavených signálech publika a kvalitě a množství dat, které do této “automatické” kampaně proudí.

U Facebooku lze mluvit o kampaních advantage+. Jde o zjednodušenou cestu k nastavení kampaně, která přináší výsledky. Obsahuje mnoho automatických nastavení, nicméně si stále myslíme, že zkušenému marketérovi nemá co nabídnout. Snad mimo ušetřeného času klikáním.

Objevení potenciálu TikTok

Nejde o novou platformu z pohledu známosti nebo počtu uživatelů. Její “novost” spočívá v objevování potenciálu komerční komunikace na této platformě. Možná se to pojí s předsudky vůči této platformě, které ji na serióznosti nepřidávají. Už dávno ale TikTok není platformou pro děti. Nicméně právě ony předsudky vám mohou hrát do karet.

Mezi hlavní výhody TikToku patří ještě stále relativně malá saturace reklamou, nové formáty, silný algoritmus a nízká cena oproti jiným konvenčním kanálům. Ale má samozřejmě i své mouchy. Kromě zvýšených nároků na tvorbu obsahu, který musí zaujmout v prvních vteřinách, nemá TikTok ještě tak vyladěné cílení. Je však téměř jisté, že se reklamní systém TikToku budou vyvíjet až do bodu, kdy budou rovnocenným parťákem Google Ads nebo Meta ads manageru.

Shrnutí

Rok 2023 bude v oblasti digitální marketingu přelomový. Ať už jde změny v legislativě či webové analytice, digitál nabere ještě větší obrátky a udrží se jen ti nejsilnější a nejlépe připravení inzerenti.

Online reklamní agentura Arrow Marketing je tady pro ty, kteří hledají silného strategického partnera, se kterým zvládnou všechny výzvy. Neváhejte se na ně obrátit pro nezávaznou cenovou nabídku.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky Google, TikTok, Facebook, Google Analytics

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zásadní změny v online marketingu - radí reklamní agentura  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.