Brno chce zrekonstruovat trolejbusovou vozovnu Komín. Odhadované náklady se pohybují okolo 200 milionů korun, vše ale upřesní projektová dokumentace. Technický stav objektu neodpovídá dnešním standardům, jsou tam vysoké náklady na vytápění. Pokud vše půjde bez problémů, začít stavět by se mohlo do konce příštího roku.
Město na to chce čerpat peníze z Evropské unie. Dopravní podnik rekonstrukci vítá. Brněnští radní vybrali projektanta dokumentace pro stavební povolení včetně realizační projektové dokumentace. Na obojí má projektant 240 dní.
„Chceme kompletní rekonstrukci hlavní budovy pro stání trolejbusů včetně výměny oken a zateplení pláště. V plánu je také dokončení rekonstrukce střechy," uvedl primátorův náměstek Richard Mrázek (ANO). Podle něj se chystají i rekonstrukce dalších objektů. „Týká se to rozvodny vysokého napětí včetně trafostanice, myčky pro trolejbusy včetně čistírny odpadních vod, která zachycuje ropné látky. Dotkne se to i cesty, na které se provádějí zkušební jízdy," vyjmenoval Mrázek.
Opravy se uskuteční za chodu. „Nebudeme vyklízet sto procent, nicméně část trolejbusů bude muset po dobu rekonstrukce zajíždět do alternativních vozoven," informoval náměstek. Výstavba komínské vozovny začala v roce 1994, v provozu je od roku 1997.
Mluvčí Dopravního podniku města Brna Barbora Doležalová ČTK řekla, že ve vozovně je 75 trolejbusů z celkových 150. Zbytek je ve vozovně v Husovicích. „Rekonstrukci vítáme. Zaměstnanci budou pracovat v lepších podmínkách, než tam mají doposud," uvedla Doležalová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.